Promocja muzyki i angażowanie publiczności na miejscu i zdalnie:

RUSZA IMMERSYJNE ADVENTUROUS MUSIC PLATEAUX.

W trakcie 3 dni w Kópavogur śmiałe improwizacje zaprowadzą nas w nieznane muzyczne rejony. Wyjątkowa międzynarodowa mieszanka wrażliwości stworzy niepowtarzalne pejzaże dźwiękowe, a nowoczesne technologie pozwolą odkryć nowe sposoby prezentacji i doświadczania muzyki. Możesz być częścią tego wyjątkowego międzynarodowego wydarzenia pomiędzy 26 a 28 sierpnia w ramach Adventurous Music Plateaux [AMP].

Uczestnicy mogą liczyć na 2 koncerty i 7 warsztatów, które odbędą się w sali koncertowej Salurinn. Wszystkie koncerty i warsztaty zarejestrowane zostaną przestrzennie – obraz w 360 VR video, a dźwięk, do formatu Dolby Atmos. Nagrania te uchwycą istotę występów na żywo, będą później dostępne online i w goglach VR, aby angażować odbiorców w różnych zakątkach świata jeszcze długo po zakończeniu projektu.

W islandzkiej edycji AMP weźmie udział imponująca grupa utalentowanych muzyków, w tym Birgir Steinn Theodórsson, Matthías Hemstock i Unnur Birna Björnsdóttir z Islandii oraz Rafał Sarnecki, Kacper Smoliński i Piotr Wyleżoł z Polski. Muzycy ci, każdy z nich wnoszący swoje unikalne wrażliwości muzyczne, na potrzeby projektu stworzą dwa międzynarodowe zespoły i poprowadzą otwarte dla uczestników warsztaty. Uzupełniające spotkanie warsztatowe prowadzone przez Krzysztofa Bobera będzie poświęcone wykorzystaniu technologii 360 VR i Dolby Atmos w muzyce, zapewniając wyjątkową okazję do nauki dla osób zainteresowanych technologią muzyczną.

Wydarzenia są częścią projektu Adventurous Music Plateaux, którego celem jest poszerzenie możliwości eksportu muzyki i zaangażowania odbiorców poprzez wykorzystanie zaawansowanych narzędzi przestrzennego audio i wideo. Projekt wykorzystuje najnowsze trendy w tej dziedzinie, takie jak dźwięk Dolby Atmos i wideo 360 VR. AMP umożliwia zdalny dostęp do treści muzycznych i promuje innowacyjne metody eksportu muzyki, szczególnie te związane z występami na żywo. Jednocześnie projekt stwarza nowe możliwości dystrybucji muzyki, które wykraczają poza fizyczną obecność muzyków i ich występy w salach koncertowych. W ten sposób AMP odpowiada na kluczowe wyzwania współczesnego ekosystemu muzycznego, w szczególności – rozwoju eksportu muzyki poprzez innowacyjne strategie promocyjne dla artystów i ich dzieł ponad granicami. Realizuje także zadania związane z technologią cyfrową takie jak dostosowywanie, testowanie i wdrażanie istniejących rozwiązań w sektorze muzycznym oraz szkolenie specjalistów z Europy w zakresie ich wykorzystania.

Głównym organizatorem wszystkich edycji AMP – LIVEMX jest Fundacja Plateaux, wnosząc wieloletnie doświadczenie w organizowaniu wydarzeń łączących w różny sposób świat obrazu i dźwięku. Równie ważne dla tożsamości Plateaux są działania edukacyjne i promocyjne związane z materiałami audiowizualnymi, VR/XR i prezentacjami muzycznymi online. Od momentu powstania Plateaux zorganizowała znaczącą ilość projektów i produkcji – w tym koncertów i festiwali – kładąc szczególny nacisk na zaangażowanie publiczności i utrzymanie najwyższej jakości w każdym aspekcie produkcji. ​ Na przestrzeni lat działalności, Fundacja z sukcesem zrealizowała kilkaset wydarzeń, od kameralnych koncertów jazzowych i studyjnych nagrań audiowizualnych, aż po wielkie koncerty na arenach sportowych dla wielotysięcznej publiczności.

Salurinn jest partnerem islandzkiej edycji AMP. Jako sala koncertowa gminy Kópavogur, położona w centrum kulturalnym miasta, jest również pierwszą dedykowaną salą na Islandii, od otwarcia w 1999 roku będąc miejscem organizacji wysokiej jakości wydarzeń artystycznych. Budynek zaprojektowany przez Jakoba Líndala i Kristjána Ásgeirssona, wykorzystuje islandzkie materiały, w tym sosny z lasu doliny Skorradalur i wyrzucone na brzeg przez morskie fale drewno z Langanes. Salurinn pełni istotną rolę w życiu kulturalnym mieszkańców Kópavogur i okolic, zapewniając dostęp do ekscytujących, różnorodnych i pełnych energii występów.

Działanie „Adventurous Music Plateaux – rozszerzanie możliwości eksportowych treści muzycznych i zaangażowania publiczności poprzez wykorzystanie narzędzi cyfrowych i nagrań (Dolby Atmos i 360 VR)” jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach projektu LIVEMX.

Wyrażone poglądy i opinie są wyłącznie poglądami i opiniami autora (autorów) i nie muszą odzwierciedlać poglądów Unii Europejskiej, dlatego też Unia Europejska nie ponosi za nie odpowiedzialności.

 

PROGRAM ADVENTUROUS MUSIC PLATEAUX – edycja ISLANDIA:

Miejsce: Salurinn // Hamraborg 6, 200 Kópavogur, Islandia

 

Wtorek, 26.08.2025

Warsztat 1 // 10:30-12:00

Rafał Sarnecki [PL] // GITARA

KONCERTY:

16:00 // otwarcie drzwi

16:15 // SMOLIŃSKI/WYLEŻOŁ/SARNECKI/THEODÓRSSON/HEMSTOCK [PL/IS]

17:20 // UNNUR BIRNA BJÖRNSDÓTTIR Z ZESPOŁEM [IS/PL]

 

Środa, 27.08.2025

Warsztat 2 // 10:30-12:00

Matthías Hemstock [IS] // PERKUSJA

Warsztat 3 // 12:30-14:00

Birgir Steinn [IS] // KONTRABAS

Warsztat 4 // 14:30-16:00

Unnur Birna Björnsdóttir [IS] // WOKAL + SKRZYPCE

Czwartek, 28.08.2025

Warsztat 5 // 10:30-12:00

Piotr Wyleżoł [PL] // FORTEPIAN

Warsztat 6 // 12:30-14:00

Kacper Smoliński [PL] // HARMONIJKA

Warsztat 7 // 14:30-15:30

Krzysztof Bober [PL] (PLX VR) // DOLBY ATMOS + 360 VR VIDEO

 

Pobierz informację prasową

Promocja muzyki i angażowanie publiczności na miejscu i zdalnie_ (1).docx

DOCX 9.8 KB

Pobierz zdjęcia

Pobierz grafiki

 

 

Share

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Band Agency

Jesteśmy agencją marketingową specjalizującą się w rynku muzycznym. Łączymy doświadczenia z branży muzycznej i marketingowej, a przez kilkanaście ostatnich lat zdobywaliśmy jedne i drugie. Pracowaliśmy dla artystów, największych marek polskiego internetu, ecommerce i czołowych agencji koncertowych. Teraz łączymy siły, by stworzyć coś wyjątkowego.

Nasz team pomaga niezależnym artystomorganizatorom wydarzeń i labelom docierać do nowych słuchaczy i budować z nimi trwałe relacje. Oferujemy pełną obsługę marketingową projektów muzycznych: od strategii, przez social media, media relations, kampanie ads, optymalizację streamingów, aż po działania niestandardowe.

Kontakt

BAND AGENCY Młyńska 5a/15 61-729 Poznań

535240960

jarek@bandagency.pl

www.bandagency.pl